úterý 7. června 2011

Proč je důležité komunikovat se svými studenty?

Existuje beze sporu mnoho způsobů jak zorganizovat výuku, existuje i mnoho nástrojů ("nových médií"), kterými je možné výuku doplnit a absolvování kurzu usnadnit či dokonce zpříjemnit. Nejdůležitější je ovšem s účastníky a účastnicemi komunikovat. Platí potom přímá úměra, že čím je výuka více organizována formou e-learningu, tím je komunikace mezi oběma stranami důležitější.

Po absolvování kurzu zaměřeného na využívání systemů elektronického vzdělávání, na jejich výhody, nevýhody a úskalí, je pro mě proto opravdovým zklamáním, že přednášející je schopen zcela spoléhat pouze na automatizované postupy learning management systému a absenci zpětné vazby nepovažuje za důležitý nedostatek svojí výuky. A překvapuje mě, že nerozumí naší nechuťi zpětně vysvětlit proč jsme v našem projektu učinili jistá rozhodnutí, když na výstupy naší práce reagoval pouze slovy:

23. března 2011 1:26
Zpracování je přiměřené zadání, nicméně: zbytečně a opakovaně se zabývá vymezením projektu (cíl, Seminář,...); přes snahu zaměřit se na konkrétní obsah prezentovatelný na Semináři se obratně vyhýbá specifikaci toho, co by přesně prezentováno být mohlo.

23. března 2011 1:40
Zdravim, k tematu a praci:
- vyjmenovali jsme radu dobrych prikladu i obecnych teorii o tom, jak by mohla byt tato problematika uzitecna, resp. vyuzitelna v dane oblasti. Nicmene, chybi zde vrstva "meta-teorie", tedy presah do oblasti co to vubec mapa je, jak se ma k vizualizaci obsahu obecne, apod. Dulezite je to zejména z toho duvodu, ze "mapu" lze chapat bud pouze jako "google-mapu" nebo jako jakekoli "schema" se vztahem k (geo)realite. Tady se pak otevira dalsi potencial smerem napr. k vyskovemu profilu trasy nebo vizualizaci na zaklade (ale bez) mapy - napr. zobrazeni tezby podle statu se zachovanim hranic mezi staty, ale nahrazenim plochy uzemi (v km2) za napr. stovky tun.
Pro ucely Seminare bude nutne naopak mnohem specificteji pripravit "scenar" workshopu - tj. co bude sdelovano. Co se tyce nejasnosti se seznamem ucastniku, nejde o zasadni problem, ktery by nebylo mozne resit az na miste (pri dobre priprave "na vse" predem).


14. dubna 2011 22:05
OK, schvaleno. NICMENE: poslete nejpozdeji do pondeli 18.4. na email: Iva Zadražilová a me v kopii=...týmy sepsali harmonogram toho jejich workshopu, stačí to na jednu stránku A4. Jen stručně popsat, co hodlají dělat. Taky bysme potřebovali vědět, jaké technické nebo jiné požadavky tvoje týmy budou mít, abysme to mohli zajistit.

Náš projekt jsme prezentovali 12. května na Národním semináři informačního vzdělávání, aniž bychom měli nějakou bližší představu o tom, zda jsme se vydali správnou cestou: žádné další zpětné vazby jsme se bohužel nedočkali. Jádrem našeho projektu přitom byl praktický workshop (náš pracovní handout je volně ke stažení), ve kterém jsme se snažili naučit základům práce s několika volně dostupnými nástroji pro prezentaci dat na mapách.

Moje odpověď na otázku: "Co byste udělali jinak, kdybyste vypracovávali znovu projekt stejného zadání," proto zní: našli si jiného garanta.

Posted from my iPad.



Žádné komentáře:

Okomentovat